Hát jó ideig sikerült nem írni semmit. Nem megyek bele a mentegetőzésbe. Még mindig a gondolattérképnél tartok. Ez nekem nem egyszerű. Pl. le kell győznöm a rajzolással kapcsolatos frusztrációimat. A mind map könyv egyik fejezetét megcsináltam mind map-ben, ahogy terveztem. Ilyen lett:

Azt nézegettem, hogy ha ezek a szabályok, amik gondolattérképpé tesznek egy gondolattérképet, akkor vajon annak nevezhető-e sok ábrácska, amit láttam eddig. Itt megjelenik kb 20 jellegzetesség, amellyel egy mind map erősíthető, közelítve ezzel az eredeti célhoz, az agyunkat minél több helyen stimulálja, ezáltal segítse az érdeklődés felkeltését, bevésődését, visszakereshetőségét. Pl. vajon hány helyen láttam, hogy a fülre próbálna hatni egy gondolattérkép? Asszem vigyázni kell, ne egyszerűsödjön odáig a dolog, hogy ha eddig listákkal jegyzeteltem, most összekötöm őket girbe-gurba vonalakkal, és máris gondolattérképes jegyzetelőnek képzelem magam. Ennél azért sokkal többről van szó.

A bejegyzés trackback címe:

https://konnektor.blog.hu/api/trackback/id/tr511803101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2010.03.03. 10:49:50

Pár napja ugyanezen a címen és lényegében ugyenerről a témáról én is elkövettem egy gondolattérképet (www.pulykakakas.hu/gondolatterkep.html). Én a Freeplane programot használtam, összehasonlítva a két térképet látszik, hogy a programmal készített sokkal sablonosabb, kevésbé egyedi és emiatt kevésbé segíti a memorizálást. A gondolattérkép programok inkább vázlat készítésre jók, memorizáláshoz a kézi rajz a nyerő.
süti beállítások módosítása