Kedd - Mind Map

2010.02.09. 19:39

A mai napot a gondolattérképekre szántam. Azt gondoltam, tudom miről van szó, aztán olvasgatás közben rájöttem, hogy mégsem. Elsőre elolvastam a Novak-Canas féle dokumentumot, na ez kapásból jó kis adag. Aztán ahogy ma ez szokás, bedobtam a szót a gugliba, és nézegettem a találatokat. Elsőre a képeket, na azok nagyon tetszenek. Gyönyörű színes fák, gyökerek, polipok, mint egy színes, kalandos mese. Aztán videókba nézegettem bele, és meglepődve láttam, hogy a suliban tanítják ilyen módon a gyerekeket. Biztosan nagyon élvezik a színezést, rajzolást, jó esetben észre sem veszik, hogy tanulnak.

Fel is bátorodtam, fogtam a színes ceruza készletem, és rajzoltam két térképet. Egyet a személyes kapcsolataimról, egyet arról, hogy miért is csinálom ezt a kurzust. A kezdeti lelkesedés annyira nem tartott ki, és ahogy ez velem történni szokott, most is megáltam félúton. Valahogy nem éreztem, hogy több lesz ezáltal a tudás, hogy világosodnak a dolgok. De egy kicsit hazudok, mert tényleg érdekes volt vizuálisan látni azt, ami addig csak a fejemben volt. Majd ha lesz valami, amit tényleg végig akarok gondolni, és nagyon ködös a fejemben, nekiugrok ezzel az eszközzel.

Online vagy desktop toolt még nem használtam, bár már letöltöttem a cmap-et. Asszem nagyon fontos, hogy színes, szép legyen a rajz ami készül. Tony Buzan bácsi is azt mondta, hogy a vonalak legyenek görbék és színesek. Csak olyan eszközt akarok használni, mely ezt támogatja.

Mintha lett volna eltérés egyes módszerek közt. Volt, ahol csomópontok voltak, és összekötő vonalak, mindkettő címkézve, míg más esetekben csomópontot nem láttam, csak széjjel ágazó vonalakat, áramlásokat, ágakat, gyökereket, és ezek voltak feliratozva.

Na tanulgatok, olvasgatok még, rámfér.

A bejegyzés trackback címe:

https://konnektor.blog.hu/api/trackback/id/tr791743674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása